Delen
Na kennisborgen
Na het leren wat kennis is en hoe daarmee om te gaan komt pas de tweede fase het nadenken over het delen van de algemene kennis. Uw organisatie moet eerst de effecten van het delen van de interne kennis gaan onderzoeken en inzien voordat je het externe delen een kans gaat maken.
Algemene kennis
Iedereen zegt dat je algemene kennis best kunt delen en daarmee je voordeel kan doen. Maar wat nu als je geen inzicht hebt in je totale kennis? Juist dan is het onmogelijk om te roepen welk gedeeldte je algemene kennis is.
Kennisplan
Op zoek gaan naar je kennis zal een kennisplan op gaan leveren. Wat je de mogelijkheid gaat geven om een indeling te maken tussen interne kennis en externe kennis. Uw personeel zal binnen dit process sturing nodig Hebben, ze zullen komen met de vraag ‘Wat mag ik wel en niet delen?’.
Opleidingsplan
De gevonden kennis kan worden omgezet naar helder geformuleerde opleidingsblokken. Wat dan weer gekoppeld kan worden aan uw opleidingsplan. Dit process zal ervoor zorgen dat uw organisatie zal gaan groeien.
Onderhoud
Het plegen van de juiste onderhoud is natuurlijk absoluut noodzakelijk en zal uw organisatie doen groeien. Meer kennis zal worden verwonnen en worden ingezet binnen uw organisatie. De toekomst van uw bedrijf is hiermee verzekerd.
Kennis motivatie / onderhoud.
(Oranje)
Door uw kennis te blijven onderhouden zal uw personeel zelf blijven groeien en daarbij uw organisatie stappen laten maken.
Interne kennis
(Donker Blauw)
Op zoek gaan naar uw kennis binnen uw bedrijf en deze inzetten binnen uw organisatie middels het juiste opleidings plan.
Externe kennis
(Licht Blauw)
Externe kennis kan op verschillende manieren worden ingezet om uw techniek in stand te houden.